Cultura / Educació / NdP: Notícia patrocinada

Per què el disseny gràfic és una professió de futur?

Disseny gràfic LCI Barcelona
El disseny gràfic és una professió de futur. (Pixabay)

La demanda de professionals formats en disseny digital creix amb l’acceleració de la digitalització i el comerç electrònic

El disseny gràfic ha anat guanyant terreny amb l’eclosió del món digital. Pàgines web, aplicacions i xarxes socials estan plenes d’exemples de com el disseny ens fa més agradables i assequibles els continguts.

El contingut ja no es presenta de qualsevol manera sinó acompanyat per unes imatges i un disseny que té en compte la part estètica i visual. Ja sigui als crèdits d’una sèrie, el logotip d’una marca, el pòster d’un concert o les tipografies i il·lustracions de les revistes, el paper del dissenyador gràfic és fonamental.

Per aquest motiu, el disseny gràfic s’ha convertit en una de les professions més demandades i amb més sortida professional. Segons l’informe Infoempleo Adecco 2019, les titulacions més demandades en l’àrea de Belles Arts i creativitat són les que estan relacionades amb el disseny.

 

El dissenyador gràfic

El dissenyador gràfic és el professional capaç de comprendre les necessitats del mercat i de trobar solucions creatives i innovadores per resoldre problemes i generar satisfacció.

El camp de treball és molt ampli i va de formats tradicionals, com les revistes o el packaging, a sectors en creixement com el comerç electrònic i altres àmbits on s’accelera la digitalització. Un dels sectors amb més necessitat de dissenyadors és el que es refereix al disseny UX/UI, és a dir, el disseny d’experiències d’usuari i interfície.

Per aquest motiu, el disseny digital compta amb tanta demanda de professionals qualificats i amb experiència.

 

‘Learning by doing’

Conscients de la necessitat de formar dissenyadors gràfics digitals preparats i capaços d’adaptar-se a qualsevol projecte, a LCI Barcelona ofereixen un grau en Disseny Gràfic amb un enfocament molt pràctic.

La seva formació es basa en el learning by doing i el design thinking com a models d’aprenentatge. El seu objectiu és consolidar professionals del disseny gràfic amb les capacitats i aptituds necessàries per desenvolupar el seu talent de manera àmplia i transversal, tenint en compte totes les disciplines i àmbits de treball als quals el dissenyador ha enfrontar-se. Especialment importants són l’àmbit digital i interactiu i el motion graphics, dos sectors en fort creixement com a resposta a la demanda actual de la indústria.

Aquest grau proporciona les eines i els coneixements necessaris per convertir-te en un dissenyador creatiu, crític, amb capacitat per investigar, organitzar i planificar, permeable als canvis però segur de les seves decisions. Si aquest és el sector que t’interessa, consulta amb el LCI Barcelona la seva oferta formativa.

Informació elaborada en col·laboració amb LCI Barcelona

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.

Galetes addicionals

Aquest web utilitza les següents galetes addicionals:

(Indica aquí les galetes que esteu utilitzant a la web.)

Back to top