Cultura / Cinema / NdD: Notícia del Dia

Amazon compra els estudis de la Metro Goldwyn Mayer

La companyia de comerç electrònic adquireix part del catàleg del mític estudi de cinema de Hollywood per incorporar a la seva plataforma de ‘streaming’.

El logotip amb el lleó de la MGM
El logotip amb el lleó de la MGM

La companyia de comerç electrònic adquireix part del catàleg del mític estudi de cinema de Hollywood per incorporar a la seva plataforma de ‘streaming’

Amazon i Metro Goldwyn Mayer (MGM) han signat un acord de fusió pel qual la companyia de comerç electrònic adquireix el centenari estudi de Hollywood. La companyia propietat de Jeff Bezos ha pagat 8.400 milions de dòlars (6.910 milions d’euros).

Amb aquesta compra, Amazon obté part del catàleg de pel·lícules i sèries de la MGM, que inclouen la franquicia de James Bond i títols emblemàtics com Poltergeist (1982), Robocop (1987), El silencio de los corderos (1991), Thelma y Louise (1991) o La pantera rosa (1963). El catàleg també inclou sèries com El cuento de la criada, Fargo i Vikingos. En total seran 4.000 títols dels que passaran a formar part d’Amazon.

https://twitter.com/Filmaffinity/status/1397540737173032966

Gràcies a la fusió, MGM complementarà amb el seu catàleg la feina que porta a terme Amazon Studios, centrat principalment en la producció de sèries de televisió. Per la seva banda, Amazon ajudarà a preservar l’herència i la biblioteca de pel·lícules de la Metro i els donarà difusió a través de la seva plataforma d’streaming, Prime Video, que té més de 200 milions de subscriptors a tot el món.

No obstant això, Amazon no podrà disposar de les pel·lícules anteriors a 1986, que van ser comprades pel magnat dels mitjans de comunicació Ted Turner i avui són propietat de WarnerMedia, en procés de fusió amb Discovery.

La maniobra d’Amazon s’emmarca en un moment en què proliferen els serveis d’streaming, amb plataformes com Netflix, HBO o la més recent Disney+ creixent en nombre d’usuaris a tot el món.

D’una banda, l’adquisició de MGM permet a Amazon ampliar el seu catàleg audiovisual amb grans clàssics de cinema, a més d’incorporar les futures pel·lícules de sagues com James Bond o la nova obra de Paul Thomas Anderson, encara en producció.

https://twitter.com/PrimeVideoLat/status/1398006107218628608

D’altra banda, per Amazon, comptar amb millors continguts en Prime Video fa possible oferir nous continguts per atraure més subscriptors als el servei global d’Amazon Prime, que compta avui dia amb grans competidors com la cadena de minoristes Walmart Inc.

Anteriorment, Amazon havia adquirit empreses com la marca de sabates Zappos, la plataforma de jocs Twitch o el fabricant de robots Kiva. La seva adquisició més important fins al moment era la cadena de queviures Whole Foods Market.

Per MGM, aquest acord suposa el final d’una època de dificultats desde que es va declarar en fallida el 2010.

La història de la MGM

La Metro Goldwyn Mayer va ser un dels grans estudis -majors- de l’era daurada de Hollywood juntament amb Paramount, 20th Century Fox, Columbia, Warner Bros i RKO. En aquest districte de la ciutat de Los Angeles, a la costa Oest dels Estats Units, es va concentrar la producció cinematogràfica des de les primeres dècades de segle XX i avui és conegut com “la meca el cinema“.

La primera indústria cinematogràfica dels Estats Units es va desenvolupar a Nova York, sota l’auspici de Thomas Edison. El cèlebre inventor havia comprat les patents de les tecnologies necessàries per a produir i exhibir pel·lícules. Gràcies a això, va aconseguir monopolitzar el cinema i els estudis i productores havien de pagar-li una taxa.

Alguns dels seus competidors van decidir deixar Nova York per evitar pagar les patents i se’n van anar a l’altra punta de país, a Califòrnia, per començar una indústria de zero.

Entre els que se’n van anar a Califòrnia estava Marcus Loew, que va fundar Metro Pictures, on va treballar com a secretari Louis B. Mayer, abans de crear la seva pròpia productora. Descontent amb la qualitat de les seves pel·lícules, el 1919, Loew va decidir comprar una altra productora, Goldwyn Pictures, fundada el 1916 per Samuel Goldwyn.

De la unió d’aquests tres noms néixer Metro Goldwyn Mayer, destinat a ser un dels més grans estudis de Hollywood. Amb el seu popular lleó com a mascota, el seu lema era “Més estrelles que al cel” i dels seus platós van sortir grans clàssics com Lo que el viento se llevó (1939), Cantando bajo la lluvia (1952) o Ben-Hur (1959) .

En els anys cinquanta, la MGM va entrar en crisi i, durant les dècades següents, l’estudi aniria passant de mà en mà. Grans magnats com Kirk Kerkorian, Ted Turner i Giancarlo Parretti van ser propietaris de la MGM en els anys 70, 80 i 90, respectivament, mentre que el 2004 la major passar a mans de Sony, abans de declarar-se en fallida en 2010. Amb Amazon, la Metro inicia una nova etapa.

El futur de cinema

La compra de la MGM per part d’Amazon reobre el debat sobre el futur de cinema i com la producció i distribució cinematogràfica està quedant en mans de les plataformes d’streaming.

L’eclosió dels serveis de vídeo sota demanda (vídeo on demand – VOD) va començar fa uns anys. La pandèmia i el canvi d’hàbits de consum ha accelerat el creixement d’aquestes plataformes. Ara, aquestes companyies lluiten per aconseguir els millors continguts per oferir als seus usuaris.

https://twitter.com/JuniorReport_/status/1286572728984756224

La presència de companyies d’streaming en el negoci de cinema ha impulsat canvis en les anomenades “finestres de distribució“.

Tradicionalment les pel·lícules s’estrenaven en una sala de cinema, al cap d’uns mesos sortíen en vídeo o DVD i més endavant s’emetien per televisió. Amb aquestes noves plataformes la lògica ha canviat i les estrenes es realitzen indistintament en sales, en línia o en els dos formats simultàniament, modificant els usos del consumidor.

Alguns experts apunten el risc que l’streaming acabi amb l’exhibició en cinemes. La clau per a la seva supervivència és poder comptar amb grans produccions per estrenar-les a les sales.

No obstant això, es dóna la paradoxa que Netflix va comprar recentment el Teatre Egipci de Hollywood, un cinema emblemàtic de Los Angeles que ara estan renovant per poder allotjar les seves pròpies projeccions.

https://twitter.com/enekoruizj/status/1115665329525612544

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.

Galetes addicionals

Aquest web utilitza les següents galetes addicionals:

(Indica aquí les galetes que esteu utilitzant a la web.)

Back to top