Canvi climàtic / Catàstrofes naturals / Notícia no classificada

Així afecten els huracans el trànsit aeri

L’Irma va obligar a cancel·lar i desviar milers de vols. (Flight Radar)

Les grans tempestes obliguen a desviar i cancel·lar milers de vols

Els vents provocats per un huracà són molt violents: poden arribar a velocitats de gairebé 300 quilòmetres per hora. Això afecta l’espai aeri de la zona de l’huracà, ja que els avions no poden volar amb vents tan forts.

Quan és possible, les companyies busquen una ruta alternativa per desviar els avions. Però moltes vegades no poden recol·locar-los a tots i han de cancel·lar milers de vols.

Per exemple, durant el pas de l’huracà Harvey per Houston es van cancel·lar més d’11.000 vols. També es calcula que els vols cancel·lats per culpa de l’huracà Irma van provocar unes pèrdues econòmiques de 400 milions d’euros.

https://twitter.com/flightradar24/status/907284444091994112

Grans evacuacions amb avió

Tanmateix, abans que arribi un huracà, els avions tenen un paper clau en l’evacuació de les zones per on passarà la tempesta.

Companyies com Delta o American Airlines van oferir milers de seients molt barats per evacuar Florida abans que arribés l’Irma. Altres aerolínies que normalment no volen en aquesta regió van enviar avions per poder recollir més gent.

A més, a les companyies també els interessa treure els avions de la zona de l’huracà. Si es queden a terra durant la tempesta poden danyar-se i quedar inutilitzats.

https://twitter.com/flightradar24/status/906448986579591168

Volant dins d’un huracà

En realitat, un avió comercial vola a una altitud de creuer molt més alta que un huracà. De fet, podria sobrevolar la tempesta sense cap problema. Però les aerolínies prefereixen evitar riscos: si l’avió patís un contratemps que l’obligués a descendir, la situació seria molt perillosa.

Malgrat això, de tant en tant hi ha excepcions. Durant l’Irma, un vol de Delta Airlines va enlairar-se de San Juan (Puerto Rico) amb vents de més de 60 km/h. La companyia no volia deixar l’avió en aquest aeroport i després d’un estudi molt detallat va decidir que era segur volar.

Segons els passatgers, va haver-hi moltes turbulències durant l’enlairament i els primers minuts de vol, fins que l’avió va superar l’altura de l’huracà.

Un Boeing 737-900ER amb 173 passatgers va volar molt a prop de l’huracà Irma. (Flight Radar)

Informa’t de tot a Junior Report Castellano | Català | English

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.

Galetes addicionals

Aquest web utilitza les següents galetes addicionals:

(Indica aquí les galetes que esteu utilitzant a la web.)

Back to top