Migració / NdP: Notícia patrocinada

Hotels que es converteixen en ‘hospitals’

Personal de l'hotel ajuda els pacients que arriben a l'Hotel Melià Sarrià de Barcelona (Xavi Herrero SOPA Images via ZOOM / EP)

Alguns pacients poden passar els últims dies de la seva recuperació en aquests espais medicalitzats

Per Laura Andrés Tallardà

Moltes persones somien allotjar-se als hotels més luxosos amb piscines infinites o vistes a paisatges amb encant. Però aquests dies, molts hotels han hagut de tancar momentàniament per la crisi del coronavirus (COVID-19) i alguns d’ells s’han convertit en hospitals medicalitzats en els quals s’atén els pacients.

Aquests hotels s’han adaptat per a convertir-se en espais medicalitzats en els quals albergar a malalts que evolucionen de manera favorable després del seu ingrés hospitalari. D’aquesta manera, s’ha contribuït a descongestionar el col·lapse sanitari.

 

Menys d’una setmana per adaptar l’hotel

El procés de creació dels hotels medicalitzats en la majoria dels casos ha estat molt ràpid. Enrique Aranda, director de l’Hotel Melià Barcelona Sarrià, i Alumni del Grau en Gestió Hotelera i Turística d’EUHT stPOL, explica que en el seu cas li van dir un dimecres, el dijous es va realitzar una reunió amb directius de l’hospital de la Vall d’Hebron, bombers i les persones encarregades de reestructurar l’hospital.

El diumenge ja van arribar els primers pacients. “Quan va arribar la primera ambulància vaig sortir i vaig intentar explicar què passaria. Em va sortir la ‘vena hotelera’ d’intentar que els pacients se sentissin bé”, explica Aranda.

Una infermera pren la temperatura d’un pacient (Xavi Herrero/ SOPA Images via ZOOM / EP)

El Melià Sarrià és un dels hotels que s’ha posat íntegrament al servei de l’Hospital Vall d’Hebron amb més de 300 habitacions medicalitzades. El director va explicar quins canvis havien realitzat perquè l’hotel estigués ben preparat i equipat per a la situació.

 

Un mosaic de colors i il·lusió

Els detalls són cuidats al màxim per intentar que els pacients se sentin com a casa. Els fills de personal de l’hotel van pintar els seus dibuixos amb l’arc de Sant Martí i el lema “Tot anirà bé”.

Aquests dibuixos van ser col·locats a l’ascensor per on passen els pacients abans de pujar a les seves habitacions. Van crear així un mosaic de colors i d’il·lusió pel futur i van dibuixar més d’un somriure.

https://twitter.com/Enrique_Aranda_/status/1246408117417541633

“Em vaig adonar que les persones de sobte et somreien. I vaig pensar: ‘hem canviat alguna cosa’ perquè ja no entren igual”, apunta Aranda.

Molts voluntaris han ajudat o enviat reserves. S’han rebut diferents donacions de menjar, ampolles d’aigua, material sanitari o fins i tot ous de pasqua o la carta d’un nen per als pacients.

En el bus que trasllada els pacients que passaran la quarantena a l’hotel hi ha un missatge carregat d’esperança: “Ànims, només et queda una parada per a arribar a casa”.

Informació elaborada en col·laboració amb EUHT stPOL

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.

Galetes addicionals

Aquest web utilitza les següents galetes addicionals:

(Indica aquí les galetes que esteu utilitzant a la web.)

Back to top